neljapäev, 31. juuli 2014

Sa võid teha vigu! Keegi ju peab.


Huvitaval kombel annab kogu inimkond andeks kassipojale, kes rullib lahti 200 m wc-paberit ja ei osuta selle kokkukorjamisel raudkindlalt mitte mingit abi. Isegi aastate pärast meenutatakse seda heldimusega. Ka seda, et ta pissib mõne külalise gucci kigade sisse või kraabib ära vanaperemehe lemmiktugitooli, aksepteeritakse käegalööva ohkega - Noh, juhtus!  Ka lapse käitumist tolereerime me seadusega ettenähtud  18-nda eluaastani üsna rahulikult. Ja siis korraga - PAHH - Vigade tegemine on keelatud! Vastutad sajaga! Algab elu, kus vahel isegi ei anta teist võimalust. Isegi kui antakse teine või koguni kolmas võimalus, siis viga, mida sa tegid, ei unusta keegi.
Teiste inimeste vigade ülesleidmine, täpsustamine, arvustamine, hukkamõistmine ja lahkamine on sama loomulik osa meie elust, kui omaenda vigade õigustamine. Olen kohanud isendeid, kes EI TEEGI kunagi vigu. Nad ongi täiuslikud. Nad teavad täpselt, kuidas maailmas asjad peavad käima. Õnneks on neid väga vähe. Kergendustundega saan tunnistada, et mina ei kuulu nende ridadesse.
Mina teen vigu. Suuri. Väikeseid. Kogemata. Pool-kogemata. On juhtunud pool(e)meelega tehtud vigu. Tunnistan. Aga sirgjooneliselt pahatahtlikut tegu vististi mitte.
Ja ma ka arvustan teisi inimesi. Nii nagu Sinagi, muideks. Reegline teen ma seda üldlevinul moel -  sarjatava seljataga. Piinlik on sellepärast. Aga kuna olen läbi ja lõhki arg inimene, siis ma ei talu konflikte, süüdistamist ja sõimu. Kahel korral elus olen ise karmide sõnade toel oma asju klaarinud. Siiamaani on vastik tunne.
Miks siis ometi on eksimused ja vead nii tolereerimatud, et neid ei saa andestada ja unustada?
Kas sellepärast et eksimusteta ja vigadeta ei saaks need EKSIMATUD  kuidagi välja paista?


Ma olen otsustanud et kuna teen ka edaspidi vigu ja eksin väga paljudes asjades, siis ma ei lase sellel  oma identiteediprobleemiks kujuneda. Ja soovitus sullegi, Kallis Sõber, kes sa viitsisid lõpuni lugeda - SA VÕID TEHA VIGU. KEEGI JU PEAB.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar